Wizja przyszłości elektronicznej rozrywki: Japonia vs. USA

japan_usa_yinyang_appeal_sticker-rba05c63b7f8a49e7a43e9972a368aff5_v9waf_8byvr_512W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja Sony dedykowana japońskiemu rynkowi. Pokazano kilka gier, zapowiedziano odchudzoną wersję Vity, zaprezentowano nowy hardware z rodziny PlayStation (tak jakby…) i potwierdzono kilka innych mniej lub bardziej interesujących rzeczy dla szarego europejskiego zjadacza gier. Zaprezentowano też pierwszą reklamę promującą nowe rozwiązania Sony.

 

Ale po kolei. Będę pisał skrótowo, bo większość informacji i tak już pewnie wyłowiliście z profesjonalnych (tudzież takich, które trudnią się pisaniem newsów) portali.

Vita doczekała się odchudzenia. Utraciła jednak w ten sposób swój znak rozpoznawalny. Świetnej jakości ekranik wykonany w technologi OLED zostanie zastąpiony LCD. Oczywiście wiązać się to będzie ze spadkiem ceny. Jak dużej? Tego nie są w stanie przewidzieć nawet najstarsi górale. W Japonii nowy model Vity opychany będzie po 20 tysięcy jenów od sztuki (czyli jakieś 660 zł). Ale to może nie przekładać się w żaden sposób na cenę europejską. Nowy model dostępny będzie w kilku najpopularniejszych kolorkach.

psvita2000

Nowy sprzęt z rodziny PlayStation to PS Vita TV. Cóż to takiego? Najprościej: Vita z możliwością podłączenia do telewizora, za to bez własnego ekraniku. Małe, białe pudełko napędzane Dual Shockiem 3 (a w przyszłości pewnie też 4) będzie miało wyjście HDMI, port Ethernet, Wi-Fi, czytnik kart pamięci oraz napęd na gry z Vity. Cena wywoławcza – 14280 jenów (koło 470 zł). Na co to komu? To pozostanie słodką tajemnicą Japończyków.

PS-Vita-TV-2

PS4 wyląduję w Japonii w lutym. Wiele osób odebrało to ze zdziwieniem. Że niby rynek japoński traci na znaczeniu. A moim zdaniem, w tym konkretnym wypadku… i tak nie ma się z kim ścigać.

Jeżeli chodzi o gierki. Pokazano pierwszy gameplay z Deep Down (nowa gra Capcomu naprawdę robi świetne wrażenie, nie wrzucam filmiku bo jakość nagrania jest odstraszająca) i zapowiedziano nową grę od Grasshopper Manufacture zatytułowaną Lily Bergamo. Poza tym line up tytułów zawierał: Natural Selection (nowe jRPG na PS3, PS4 i Vitę), Phantasy Star Nova (Vita), Yakuza Restoration (ponownie cała rodzina PlayStation) i Guilty Gear Xrd Sign (kontynuacja znanej bijatyki na PS3/PS4). I to tyle.

I teraz do sedna. Na sam koniec pokazano reklamę nowej (a raczej poszerzonej) rodziny PlayStation. Niedawno pojawiła się pierwsza reklama Xboxa One dedykowana rynkowi Amerykańskiemu. Nie mogłem sobie odmówić porównania obu filmików promocyjnych. Oceńcie sami, bo ja nie chce być złośliwy. Chociaż troszkę i tak już jestem…

Grami

Jak sprzedaje się produkt Ameryce, a jak reszcie świata?

USA

VS.

JAPONIA (I RESZTA ŚWIATA)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s