Czas na dokument: Z artykułu 415 i następnych…

Genialny-samouk-pomaga-archZastanawiałem się dzisiaj, jaki to sobie film wciągnąć na szybko. Wpisałem w YouTube hasło „groteska dokument”. Ot tak, dla hecy. A nuż uda zobaczyć mi się coś dziwnego. No i podziałało. W moment znalazłem perełkę. Drodzy Państwo, poznajcie Pana Zbigniewa Choroszyńskiego. Człowieka, który od 1953 roku prowadzi regularną wojnę z polskimi sądami. Nie żadne tam drobne przepychanki. Ten człowiek wystawia ciężką artylerię.

Scena, gdy Pan Zbigniew w rozmowie przez telefon z sędzią mówi, że ma 2,5 tysiąca pism procesowych. Pieczętuje je przeciętnie dwunastu ludzi, a niedługo wrzuci je na trzy traktory, zarzuci plandeką i przywiezie do sądu, komizmem trąca samych Brytyjczyków. Z tym, że z historią mocno osadzoną w post-PRL-owskiej rzeczywistości.

Za ten trwający niecałe 10 minut zapis z życia tej wyjątkowej osoby, pani Małgorzata Bednarska powinna dostać medal. Chociaż można było pociągnąć temat dalej, bo potencjał historii stanowczo nie został wyczerpany.Wprawdzie Pana Zbigniewa można też było spotkać w dziennikach i chociażby w programie Uwaga. To tutaj udało uchwycić się coś więcej niż w TVN’owskich publikacjach.

Grami

3 comments

  1. raj

    Nie bardzo rozumiem sensu zdania „Nie udało mi się dotrzeć do informacji, kto zapisał na taśmie…” skoro przecież w napisach końcowych autorzy filmu są wyraźnie wymienieni…

    • gramisan

      Edytowałem. Ależ to musiało głupio wyglądać. Dzięki za zwrócenie uwagi. Wczoraj, jak to wrzucałem było już późno w nocy. Oczy miałem na zapałkach. I zwyczajnie nie zauważyłem napisów końcowych. Sieć natomiast na ten temat milczała. Swoją drogą, nie spodziewałem się takiej liczby wyświetleń. Jakby to ktoś przypadkiem czytał, zapraszam też do moich innych wpisów!

  2. Pingback: 10 tysięcy minęło jak jeden dzień | (Ł)Okiem Gracza

Skomentuj

