Najlepszym kontrolerem do gier jest… [Ankieta]

Xbox-vs-ps3-controllersWłaśnie odpaliłem na moim laptopie Far Cry’a 3. Zapowiada się cudnie. Wyspa przeraziła mnie wielkością, od grafiki dostałem oczopląsu, scenariusz złapał mnie za cojones itd. Przy okazji jednak uzmysłowiłem sobie coś innego. Zacząłem grać standardowo, jak w FPS’a na PC przystało, myszką i klawiaturą. Wytrzymałem jakieś 10 minut… i podłączyłem pada od Xboxa 360. Czy coś ze mną nie tak? Czy jestem pokrzywiony niczym Vaas z wymienionej wyżej produkcji?

farcry3vaasszocikNo bo, kurde, ja mam pełną świadomość tego, że żaden pad nie będzie w stanie zastąpić celności myszki. Że w żaden sposób nie przeskoczę czasu reakcji. Ale sterowanie za pomocą comba klawiatura + myszka wydaję mi się nienaturalne. Ruchy myszką nie są tak płynne, jak te wykonywane za pomocą gałek analogowych. Przez to zmienia się w ogóle optyka odbioru gry i wczutka leci na pysk. Poza tym nie ma nic lepszego niż rozłożenie się wygodnie na kanapie z bezprzewodowym padziochem w łapie. Toż to el clasico tego hobby. Pozycja embrionalna najczęściej towarzysząca posiadówom przy komputerze wydaje się być przedpotopowa. Zastanawiam się, czy inni gracze myślą podobnie. Czy potrafią wskazać ten jeden najbardziej słuszny do gry kontroler. W związku z czym na moim blogu pojawia się pierwsza ankieta (Tadaaam…). 

Długo wahałem się czy udostępnić opcję dla poligamistów, którzy ciarają na wszystkim w zależności od gatunku. W końcu każdy kontroler ma swoje wady. Przykładowo pad od Xboxa może i ma najwygodniejszy design, ale krzyżak jest jednym wielkim nieporozumieniem. Przez co niejednokrotnie zakląłem pod nosem próbując zrobić shoryukena w takim choćby Street Fighterze. No, ale skoro mamy wybrać to najlepsze rozwiązanie, to nie ma zlituj. Musicie wykazać się stronniczością. Nie szczędźcie klawiatur i komentujcie!

BTW przypomniał mi się filmik Dema. Autor twierdzi na nim, że najwygodniejszym padem w historii jest ten od GameCuba. Posiadałem ten sprzęt przez jakieś 2 lata i napiszę krótko, NAAAAAAT. To już lepsze są te bongosy od Donkey Konga…

Grami

3 comments

  1. gramodrana

    To odwieczna walka jednak pozwól że się wypowiem, myszka i klawiatura ma swoich zwolenników wyjadaczy w grach typu cs itp. Pad od xboxa 360 ma tak samo dobre ułożenie analogów jak jego poprzednik z pierwszego xboxa. Ja jednak zagłosowałem na dualshocka. Cóż to właśnie na nim ograłem medal of honor na psx, killzone i wiele innych shooterów i nigdy mnie nie bolało te ustawienie analogów. Drażni mnie za to dualshock 3 i jego spusty. Ilektroć grałem na tym sprzęcie miałem poczucie że spusty zaraz mi odpadną. Nie było tego oporu. Co do wii remote i nunchuck to trzeba poczuć i sprawdzić czy ci pasuje. Rozgrywka sieciowa w call of duty mw3 na takim rozwiązaniu to istny bajer. W dodatku dobrze sprawdza się w railshooterach i innych grach. Tak jak powiedziałeś. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Pad od gc nie wygodny! Mam 4 i jedyne co mnie wkurza to krótki kabel:D W takim Metroid Prime 2 w deathmatch sprawdza się wyśmienicie.

  2. gramisan

    Znaczy wiesz, też mam ogromny sentyment do DualShocka. Jednak problem z padami Sony jest jeden. Stoją w miejscu. A ponoć ten kto stoi w miejscu, ten się cofa. Jeszcze w 98 pewnie powiedziałbym, że nie da się stworzyć nic lepszego. Ale później był Dreamcast, pad od Xboxa 360, a nawet ten od NGC. Akurat kontroler do pierwszego Xboxa to był kloc, jakich mało. Zupełnie nieporęczny moim zdaniem. Natomiast po Sony przy okazji PS4 spodziewałem się większej liczby zmian niż dodanie dotykowego przycisku (bo inaczej tego panelu dotykowego określić się nie da) i wyprofilowania spustów. Liczyłem na poważne zmiany w designie i pójście tropem narzuconym przez Microsoft. Ale cóż…trza poczekać do premiery żeby wydać jakikolwiek werdykt, mogę się mylić. Obecnie jednak, gdyby tylko wymienić krzyżak w padzie od X’a to byłoby małe mistrzostwo świata.

    • gramodrana

      xbox pierwszy owszem to był kloc jednakże szybko naprawiony. Następnie został zastąpiony kontrolerem w rozmiarze s który to został stworzony dla małych japońskich rączek. Ten z pierwszego xboxa (rozmiar s) nie różni się w zasadzie wiele od tego z x360 (ba ma zastosowany również port usb z tym że „ukryty”)

Skomentuj

